Licens (ansøgning) 2020
Ønsker du at have licens i 2021 skal du:
Bestille eller genbestille og betale din licens via DCUs medlemsportal på DCU's hjemmeside.
Har du haft licens før, skal du bruge samme profil igen
Læs mere om licens på DCUs hjemmeside

De ryttere der gentegner licens, vil automatisk blive registreret til at benytte samme chip igen.

Licenspris 2020: Senior, U19, U17: DKK800,-. U11-U15: DKK 475,-
Motionslicens kan købes for 150 kr
Se priser her

Du skal købe din chip via cyklingdanmark.dk/shop. OBS!!! Bemærk, at chip’en kan bruges i et år efter aktivering. Herefter kan den fornyes med 1, 2 eller 5 år ad gangen via web shop’en på www.myLaps.com.

Har du spørgsmål eller søger du vejledning kan du finde en række svar på DCUs hjemmeside

Vejledning til chip.PDF (0.1 Mb)
 Klippekort for motionister:
"Klippekort" er betegnelsen for ordningen, hvor man som ny rytter kan prøve at køre licensløb uden at have en konkurrencelicens. Tidligere var der tale om et fysisk papir - et klippekort - men i dag er ordningen digital.

Betaling for klippekortet sker, når man tilmelder sig løb. Det vil sige, at prisen for "et klip" lægges oven i prisen for det løb, man ønsker at køre.

Kontakt dit distrikt, hvis du har spørgsmål vedr. klippekort.

Det er ikke muligt at stille til start ved DM-arrangementer, etapeløb eller BMX National Cup med et klippekort.

Man kan ikke bruge klippekort i følgende klasser:
Landevej: A, B, C, U19, H40 og Dame A (ryttere tilhørende U19 skal deltage i D-klassen).
MTB: A, B, U19, Dame A og U19P (ryttere tilhørende U19 skal deltage i C-klassen, og ryttere tilhørende U19P skal deltage i Dame ????.
Cyklecross: A, B og Dame A.
BMX: Women Elite, Men Elite, Women Junior, Men Junior.

Der SKAL bruges tidtagningschip til licensløb (se vejledning til chip) - ved tilmelding kan man leje en chip for 50 kroner (dobbelttakst på dagen), hvis man ikke ønsker at købe en.
www.cyklingdanmark.dk/medlemmer/klippekort/