Om klubben » Nyt fra bestyrelsen

Find os på Facebook
 
Cycleworld
Støt vores sponsorer
- de støtter os!

  Referater fra bestyrelsesmøder
   Ældre referater kan hentes nederst som Word-dokument

Bestyrelsesmøde hos Jane ons. d. 20.11.2019
Hej  
Tak fordi I vil være med til at tegne klubben de næste år. Jeg håber på et godt
samarbejde og ser frem til gode tiltag som kan komme klubbens medlemmer
til gode.
Jeg foreslår at vi holder bestyrelsesmøde næste onsdag d. 20.11. kl. 19 i
Hedensted Centeret.
1 konstitueres
2 Forslag til emner for klubaftener.
3 Hvordan struktureret vi holdene og kaptajnerne.
4 Eventuelt

Med venlig hilsen
Ole Jensen
42718830

1. Ole Jensen fortsætter som formand, Jens Skallebæk fortsætter som Kasserer.  
Thomas Petersen, Jane Kipp og Roy er menige bestyrelsesmedlemmer. Alle får lavet et foto med den nye klubdragt på og hvis de ønsker opgiver de mail og telefonnummer.

2. Jens spørger Karen om hende og Jan vil underholde en aften med træningsprincipper, målrettethed, kost, og især: RAAM og hvordan det er at være med og vinde det største som en cykelrytter kan opnå flere gange, måden det blev gjort på, og alle de gode oplevelser der fulgte med.
Roy forhører Chris Anker. Hvis vi vælger ham foreslår jeg nu at vi kan invitere publikum udefra. Måske alliere os med byens andre klubber. BMX, HLLH, Evt. i samarbejde med Centerets netværk.
En aften med færdselsregler. Hvad siger loven. Hvordan gebærder vi os, og hvordan undgår vi vejvrede. Evt. en betjent eller en fra DCU. Jeg forhører DCU hvad de måske kan byde ind med.
En aften med kost og træningsprincipper. Måske i stil med det vi havde med Læge Ehlert (Fodboldlandsholdet sportslæge i Hedensted Lægehus.) eller måske en prof. træner. Kom med forslag. 
Der holdes en aften med tovholdere, og forinden har vi fået tilsagn om hvem der har hvilke hold.

3. Begynderhold starter altid kl. 18. Jens laver og rundsender et forslag til hvordan vi skriver om starttider på hjemmesiden, så det ikke fortsat bliver en stopklods for fremmødet til træningsturene.
Tovholdere.: Jeg tager fat i Rene og får en snak med ham, da han stadig brænder meget for at yde en positiv indsats.
Vi forhører:
Hold 1.:Thomas P. Kim Ox, Peder R. Henrik Elstrøm.
Hold 2: Rene, Peter Holten, ???
Hold 3: Ole Jensen, Rene Møller Nielsen, Jimmy, Bjørn
Hold 4: Jens, Per, Jane.
Jane laver ruter og planlægningskalender.  
Før sæsonstart samles alle tovholdere og vi taler om retningslinjerne for klubbens træning. På alle hold skal der være et element som bevirker at man får en god oplevelse og hver gang lærer noget, så man bliver en bedre cykelrytter. Her kan vi så også tale om hvad det indebærer på de forskellige hold.

4. Rene Møller Nielsen og jeg har været på førstehjælpskursus og taget T.O uddannelse.
Jeg skal til møde med Stjernevejsskolens Talentklasser Med Jan Faber.
Jeg har været til møde med Thomas Damsgaard om Cykelmekka og klubhus. Det arbejdes der videre på. I første omgang satses på den internationale BMX-bane og et klubhus til brug for BMX, HLLH og os. Desuden skal bad og toiletter kunne bruges af kunststofbanens brugere.
Jeg var til et udbytterigt møde med kommunen og alle dens foreninger om udvikling, rekruttering og Fondsmidler.
Jeg har været på gratis kursus gennem kommunen og DGI om rekruttering af frivillige.
Karen (som medlem af Masterudvalg) og jeg har været til Distriktsmøde i Ikast. Der må komme et referat. Det vigtigste var at H 50 og H 40  omdannes til Master A,B og C.  
Børneklasser omdannes til A, B, og C. Der køres stadig mesterskaber efter alder. Alle børn får automatisk licens når de er medlem af en klub. Men det kommer der også mere om.
Peter Meinert forsøger at få et møde i stand med licensklubberne i området omkring et samarbejde til licensløbene.
Niels Lund Udviklingskonsulent i DCU og formand for Skanderborg Cykleklub var til morgenkaffe hos mig i tirsdags. Her talte vi især om Bevæg dig for livet, med bl. a. etablering af nye hold og hvordan vi kan få hjælp til promovering og finansiering.
Han kritiserede vores Facebook gruppe fordi den ikke kan ses af andre. Jeg er i gang med at finde en løsning sammen med DGI, så vi får et system hvor vi bruger Facebook til rekruttering og PR. Men den nuværende beholdes som den er. Ideen er at ting kan deles så det kommer ”ud i byen”.
Vi arbejder alle på og rundsender hvad der skal rettes og ændres på klubbens hjemmeside.

Jeg sender referater rundt til bestyrelse, webmaster og suppleanter. Nogle vil opleve at de har fået det tidligere.

Ole Jensen
 

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies. Læs mere om Cookies her
Hedensted Cykelklub| Gesagervej 68-70 | 8722 Hedensted| hedenstedcykelklub@hedenstedcykelklub.dk | CVR-Nr. 31997011